I TURA – WYBÓR FORMY ZABEZPIECZENIA PRZED PODPISANIEM UMOWY O UDZIELENIE WSPARCIA FINANSOWEGO W POSTACI DOTACJI /ETAP I

  2018-10-12    2418
Poniżej zamieszczamy informacje dotyczące dokumentów jakie należy złożyć w celu podpisania umowy o udzielenie wsparcia finansowego – dotyczy osób którym zostało przyznane dofinansowanie.


Do dnia 19.10.2018r. (piątek) należy złożyć osobiście lub w formie meilowej na adres k.ostapkiewicz@atut.org.pl poniższe dokumenty:

- Oświadczenie o preferowanej przez Uczestnika Projektu formie zabezpieczenia wraz z niezbędnymi załącznikami przypisanymi do określonej formy zabezpieczenia => POBIERZ OŚWIADCZENIE

- Upoważnienie do sprawdzenia Uczestnika projektu w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- pozostałe dokumenty wykazane poniżej, tj. oświadczenia, zaświadczenia, itp. – zależne od wyboru drugiej formy zabezpieczenia

- Sekcja D-1 z biznes planu, tj. Opis planowanej inwestycji wraz z Harmonogramem rzeczowo- finansowym - dotyczy osób, którym obniżono kwotę dofinansowania

Przypominamy, że zgodnie z regulaminem projektu Uczestnicy Projektu, którym przyznane zostało wsparcie finansowe w postaci dotacji zobowiązani są wybrać dwie formy zabezpieczenia (zgodnie z regulaminem projektu § 10 ust. 12).

W zależności od wybranej formy zabezpieczenia należy dostarczyć następujące dokumenty:

a)    Weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową (obligatoryjnie) - dokument ten wypełniany jest na miejscu w Biurze projektu podczas podpisywania umowy o udzieleniu wsparcia finansowego w postaci dotacji;

 b)    poręczenie osób fizycznych - co najmniej 1 osoba fizyczna zatrudniona na czas nieokreślony lub określony tj. nie krótszy niż 14 miesięcy od dnia podpisania poręczenia oraz inne osoby (np. prowadzące działalność gospodarczą, rolniczą, emeryci bądź renciści) uzyskująca dochód brutto nie niższy niż 2.500,00 zł miesięcznie, które nie ukończyły 65-go roku życia, w przypadku małżonków posiadających rozdzielność majątkową poręczycielem może być małżonek; Poręczycielem nie może być: pracownik z wynagrodzeniem obciążonym z tytułu wyroku sądowego lub innego, pracownik w okresie wypowiedzenia, osoba będąca poręczycielem bądź mająca zobowiązania wobec innych instytucji, współmałżonek osoby ubiegającej się o przyznanie środków bądź poręczyciela (nie dotyczy małżonków posiadających rozdzielność majątkową). Beneficjent ma prawo żądać dokumentów potwierdzających status materialny poręczyciela, jak również do Beneficjenta należy ostateczna decyzja o jego zaakceptowaniu; Na podpisanie umowy poręczyciel wraz ze współmałżonką muszą się zgłosić osobiście z dowodami osobistymi.

Przykłady:

Jeżeli Uczestnik Projektu/Poręczyciel jest w związku małżeńskim i nie posiada rozdzielności majątkowej - obecność małżonka obowiązkowa w celu wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania.

Jeżeli Uczestnik Projektu/Poręczyciel jest w związku małżeńskim i posiada rozdzielność majątkową - należy przedstawić na podpisaniu umowy oryginał aktu rozdzielności majątkowej.

Jeżeli Uczestnik projektu/Poręczyciel jest wdowcem/wdową lub po rozwodzie należy dostarczyć akt zgonu lub odpis wyroku rozwodowego.

Dokumenty wymagane od poręczycieli:

Emeryt/rencista:

- kserokopia waloryzacji emerytury/ decyzja o przyznaniu renty,

- potwierdzenie wpływu emerytury/renty za ostatnie 3 miesiące,

- oświadczenie poręczyciela. Załącznik ten wypełniany jest przez poręczyciela i współmałżonka poręczyciela => POBIERZ OŚWIADCZENIE

-  upoważnienie do sprawdzenia poręczyciela (jako osoba fizyczna) w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- upoważnienie do sprawdzenia współmałżonka poręczyciela w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- kserokopia aktu rozdzielności majątkowej, aktu zgonu lub inny dokument w zależności od sytuacji – jeśli dotyczy

- dokumenty wymagane na podpisaniu umowy: dowód osobisty poręczyciela i współmałżonka

osoba zatrudniona na umowę o pracę:

- oświadczenie poręczyciela. Załącznik ten wypełniany jest przez poręczyciela i współmałżonka poręczyciela => POBIERZ OŚWIADCZENIE

- zaświadczenie z zakładu pracy poręczyciela o średnich zarobkach za ostatnie 3 miesiące na wymaganym druku => POBIERZ ZAŚWIADCZENIE

- upoważnienie do sprawdzenia poręczyciela w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- upoważnienie do sprawdzenia współmałżonka poręczyciela w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- kserokopia aktu rozdzielności majątkowej, aktu zgonu lub inny dokument w zależności od sytuacji – jeśli dotyczy

- dokumenty wymagane na podpisaniu umowy: dowód osobisty poręczyciela i współmałżonka

osoba prowadząca działalność gospodarczą:

- wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)

- zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu ze składkami (oryginał) – wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed dniem złożenia do Fundacji,

- zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu (oryginał) - wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed dniem złożenia do Fundacji,

- pit roczny za ostatni rok,

- podsumowanie przychodów za bieżący okres (ostatnie 3 miesięce),

- oświadczenie poręczyciela. Załącznik ten wypełniany jest przez poręczyciela i współmałżonka poręczyciela => POBIERZ OŚWIADCZENIE

- upoważnienie do sprawdzenia poręczyciela (jako osoba fizyczna) w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- upoważnienie do sprawdzenia poręczyciela (jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą) w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- upoważnienie do sprawdzenia współmałżonka poręczyciela w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- kserokopia aktu rozdzielności majątkowej, aktu zgonu lub inny dokument w zależności od sytuacji – jeśli dotyczy

- dokumenty wymagane na podpisaniu umowy: dowód osobisty poręczyciela i współmałżonka

rolnik (MINIMUM 15 HEKTARÓW ZIEMI):

- zaświadczenie z Urzędu Gminy o hektarach przeliczeniowych (oryginał)

- zaświadczenie z KRUS-u o niezaleganiu (oryginał),

- oświadczenie poręczyciela. Załącznik ten wypełniany jest przez poręczyciela i współmałżonka poręczyciela => POBIERZ OŚWIADCZENIE

- upoważnienie do sprawdzenia poręczyciela (jako osoba fizyczna) w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- upoważnienie do sprawdzenia poręczyciela (jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą) w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- upoważnienie do sprawdzenia współmałżonka poręczyciela w systemie BIG InfoMonitor => POBIERZ UPOWAŻNIENIE

- kserokopia aktu rozdzielności majątkowej, aktu zgonu lub inny dokument w zależności od sytuacji – jeśli dotyczy

- dokumenty wymagane na podpisaniu umowy: dowód osobisty poręczyciela i współmałżonka

c) akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika -  należy wskazać tę formę w oświadczeniu o formie zabezpieczenia oraz złożyć oświadczenie o poddaniu się egzekucji. W przypadku wyboru tej formy zabezpieczenia należy wybrać jeszcze jedną dodatkową formę
z ppkt. b, d, e f lub g.

d)ustanowienie hipoteki /pierwsze miejsce hipoteczne/ - należy wskazać tę formę w oświadczeniu o formie zabezpieczenia oraz wpisać nr księgi wieczystej, oprócz tego należy przedstawić dokumenty potwierdzające własność oraz informację, iż hipoteka nie jest obciążona innymi zabezpieczeniami (wpis do ksiąg wieczystych).

e) zastaw na prawach lub rzeczach -  należy wskazać tę formę w oświadczeniu o formie zabezpieczenia, należy przedstawić wycenę akredytowanego rzeczoznawcy podlegających zastawowi (nie mogą być to rzeczy zakupione z dotacji).

f) blokada rachunku bankowego - należy wskazać tę formę w oświadczeniu o formie zabezpieczenia oraz podać kwotę na jaką będzie zrobiona blokada rachunku bankowego i nazwę banku. Blokada rachunku bankowego zakładana będzie po podpisaniu umowy. Minimalny okres blokady to 13 miesięcy.

g) poręczenie Funduszu Poręczeniowego - należy wskazać tę formę w oświadczeniu o formie zabezpieczenia oraz przedstawić decyzję o pozytywnym przyznaniu poręczenia i jego wysokości.

 

Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości ATUT ma prawo niezaakceptowania wybranych przez Przedsiębiorcę form zabezpieczeń i przedstawienia innych form, które uznane zostaną za ostateczne. Ostateczną decyzję o rodzaju zabezpieczenia podejmuje Fundacja „ATUT” na podstawie oceny ryzyka zawodowego. Nie przyjęcie propozycji Fundacji oznacza brak zgodny na podpisanie umowy na udzielenie wsparcia finansowego w postaci dotacji.

Informacja o dokumentach dotyczących rejestrowania działalności gospodarczej udostępniona zostanie w najbliższym czasie.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014 - 2020.
Fundacja
Rozwoju
Przedsiębiorczości
14-100 Ostróda
ul. Jana III Sobieskiego 3c/57
+48 89 646 79 57
+48 500 314 515
+48 89 762 49 03
sekretariat@atut.org.pl
Obserwuj nas na Facebooku